Pekerjaan Paling Menyeramkan.


Buaya merupakan salah satu haiwan pemangsa paling menyeramkan. Keganasannya nampak dari besar dan tajamnya taring-taringnya serta sorot matanya yang tajam membuat orang berfikir seribu kali untuk mendekatinya. Namun terkejutkah anda bila ternyata ada pekerjaan unik dan merbahaya dimana orang akan dibayar jika berani menghulurkan kepalanya di mulut buaya.

Anda boleh mencari pekerjaan unik ini di Bangkok, Thailand, tempatnya di Zoo Shamphran. Di sana pengunjung akan ditawarkan aksi melampau  dimana seseorang berani menghulurkan kepalanya di mulut buaya yang menganga. Tarikan berbahaya yang dilakukan oleh dua orang dukun ini dilakukan selama beberapa saat demi para pengunjung.Dengan berani mereka sering meloloskan diri dari mulut buaya penuh taring tersebut beberapa saat sebelum buaya mengatupkan mulutnya.



Dukun berani tersebut adalah Akraphol Wannawate dan Samrit Maiboran. Mereka telah lama melakukan pekerjaan tersebut, iaitu sejak awal tahun 2000. "Dan kami sihat-sihat saja," kata Wannawate sambil ketawa.


Mereka dibayar oleh pihak zoo sebanyak 9,000 baht per bulan untuk melakukan aksi melampau itu. Tapi kerana mereka cuma berdua dan pengunjung datang enam hari per minggu membuat mereka letih melakukan pekerjaan ini. Sehingga diperlukan pegawai baru untuk pekerjaan ekstrem tersebut di sana.

 
0 Komentar untuk "Pekerjaan Paling Menyeramkan."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info