Jom Lihat Keindahan Air Terjun Blue-green Havasu Canyon


Havasu Falls tempat yang indah di Arizona dengan pemandangan yang indah dengan lokasi yang hebat. Terletak 1 ½ km dari Supai, Arizona, Amerika Syarikat. Havasu Falls adalah keajaiban alam ikonik dilihat di banyak kalendar dan screensavers dan di seluruh dunia melalui televisyen, majalah dan media dalam talian. Havasupai bermakna orang perairan biru-hijau.

Terletak di Reservasi India Havasupai, di luar Taman Negara Grand Canyon, Havasu Falls sering dikelirukan dengan Lake Havasu. Kedua-duanya adalah syurga air yang indah, tetapi sebenarnya mengambil masa empat hingga lima jam untuk sampai ke  Havasu Falls dari Lake Havasu City. Dari sana, mendaki ke Havasu Falls adalah kenaikan sejauh sepuluh batu ke arah air terjun dari laluan trailhead.




Havasu Falls menjunam lebih daripada 100 kaki ke dalam kolam yang luas, berwarna biru-hijau yang cerah. Kalsium karbonat dan magnesium berlaku secara semula jadi di perairan Havasu Falls. Perairan mendapatkan warna biru dari magnesium. Apabila kolam semakin mendalam, kalsium karbonat perlahan-lahan dilepaskan dari air, menghasilkan air biru yang menjadi lebih cerah apabila kandungan magnesium relatif meningkat.



Berbeza dengan batu-batu merah di sekelilingnya, keindahan tempat kejadian ini membuat pengalaman yang luar biasa .Keluasan perkhemahan dan kolam boleh didapati, tetapi ruang perkhemahan kurang. Hentian hari tidak dibenarkan dan semua lawatan ke Havasu Falls memerlukan tempahan sebelum ketibaan. Lawati laman web Perkhidmatan Taman Negara untuk maklumat terkini tentang tempahan, bayaran dan syarat semasa tempahan.



0 Komentar untuk "Jom Lihat Keindahan Air Terjun Blue-green Havasu Canyon"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info