Boleh Tiru Suara Watak Filem.


Kecanggihan yang ditawarkan pada teknologi robot nampaknya semakin berkembang . Semakin hari semakin banyak robot muncul dengan keunikan teknologi yang mereka bawa, seperti RoboThespian yang boleh meniru suara watak-watak dalam filem-filem terkenal.

Robot dengan bentuk menyerupai seorang kanak-kanak kecil itu dibangunkan oleh salah satu syarikat kecil berasal dari Cornwall. Robot ini dapat meniru beberapa gaya serta percakapan dari karakter di filem terkenal seperti dalam filem "Star Wars: The Force Awakens".

RoboThespian boleh meniru perbualan dari watak-watak terkenal seperti Darth Vander dan Luke Skywalker. Selain itu, robot ini juga boleh menyanyi seperti dalam filem "The von Trapp Family - A Life of Music" yang dilakonkan oleh pelakon senior Julie Andrews.


  
Tidak hanya mempunyai kecanggihan meniru suara watak-watak dalam filem, robot pintar ini juga boleh mengucapkan ucapan ulang tahun. Robot akan menuruti seluruh permintaan sesuai dengan perintah pada skrin sentuh yang ada di sampingnya.

Sementara itu, robot yang juga akan mengikuti pergerakan mata orang yang ada di depannya ini . Selain NASA, syarikat pengendali telekomunikasi terkemuka Australia, Telstra juga memilikinya di Telstra Experience Centre.




0 Komentar untuk "Boleh Tiru Suara Watak Filem."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info