Tumbuhan Mengeluarkan Cahaya


Syarikat bioteknologi berasaskan st . louis , missouri , AS , bioglow telah mengembangkan salah satu tanaman autoluminescent pertama di dunia . Tumbuh-tumbuhan bercahaya ini berasal dari kajian molekul yang dilakukan oleh dr . alexander Krichevsky , yang telah mempelajari biologi tanaman dan bioluminescence bakteria akuatik . Kajian ini bertujuan untuk mencipta sumber cahaya yang bersih , mesra alam dan berterusan .


 Gagasan mengenai tanaman bercahaya memang bukan perkara baru , namun sebelumnya dicapai dengan penerapan kimia atau sinar ultra violet dan menghasilkan cahaya yang bersifat sementara .

 Bioglow menawarkan penyelesaian pendarkilau yang autonomi dengan melakukan penstrukturan semula DNA ( dikenali sebagai biologi sintetik ) yang ditemui di alam , tidak jauh berbeza dengan cahaya yang dikeluarkan kelip-kelip dan organisma bercahaya lain dan mempertahankan cahaya terus menerus sepanjang kitaran hidupnya .

 Bersama - sama dengan pengusaha teknologi tal Eidelberg , dr . Krichevsky mengeluarkan prototaip bioglow pertama yang diberi nama ' starlight avatar ™ .





0 Komentar untuk "Tumbuhan Mengeluarkan Cahaya "

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info