Hotel Macam Pokok


Lego mungkin hanyalah sebuah mainan kanak - kanak . Namun di China , ribuan lego ditempah menjadi bangunan hotel bintang tujuh yang mewah dan indah .

Hotel yang digelar " Nine Trees Beautiful " ini terdiri daripada sembilan bangunan yang kelihatan seperti pokok - pokok besar dengan buah menggantung dan akar yang diperbuat daripada lego . Kesembilan hotel tersebut dibahagi menjadi 1 hotel bintang tujuh , 1 hotel bintang lima , 1 apartmen dan 6 hotel hartanah .

Selain bentuknya yang unik , hotel ini juga menawarkan pemandangan yang sangat indah . Dibina di kawasan Sanya , China Selatan , bangunan hotel ini terletak diantara sungai dan pergunungan . Kawasan Sanya memang terkenal sebagai tempat destinasi pelancongan popular yang mempunyai cuaca tropika dan pemandangan yang  menghijau .

Hotel ini juga dilengkapi oleh pelbagai kemudahan mewah lain seperti pusat membeli-belah , bar dan pawagam . Tidak hanya itu saja , Nine Trees Beautiful juga berjaya meraih Guiness World Record 2014 dengan bilik terbanyak iaitu sebanyak 6.668 bilik tidur .

Untuk menarik lebih banyak pengunjung , pihak pemilik hotel juga merancang untuk membina kapal layar . " Pembangunan terminal pelayaran akan menawarkan pengalaman percutian bagi kaum pelancong kaya di seluruh dunia , " kata pemilik syarikat .





0 Komentar untuk "Hotel Macam Pokok"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info