Pelik! Wanita Bernama Michelle Menghasilkan Mentega Dari Susu Badannya Sendiri.



Ada-ada saja yang perkara pelik dilakukan seorang wanita ini dalam berkreasi. Wanita bernama Michelle ini membuat mentega dari bahan yang unik, yakni Air Susu Ibu miliknya sendiri.

Seperti disiarkan oleh Metro , Michelle memerlukan masa kira-kira satu jam untuk berkreasi. Ia bahkan menghantar bahan serta cara pembuatan mentega dari air susu  di akaun Reddit miliknya, WhatMichelleDoes.

Adapun cara yang digunakan Michelle dalam pembuatan mentega homemade itu dengan mengepam susu ibu yang kemudian ia letakkan ke dalam sebuah botol. Setelah itu, ia mengocang botol tersebut selama 20 minit. Lalu susu tersebut
dipindah ke tempat yang lebih besar untuk dikacau lagi. Hingga muncul gumpalan kecil yang ia yakini sebagai mentega.

Salah seorang pengguna Reddit menanyakan rasa mentega buatannya tersebut. Michelle berkata, "Ini adalah mentega paling manis dan paling lembut yang pernah saya rasakan," tulisnya.

Menurutnya, mentega itu boleh terus dimakan untuk campuran roti tanpa menambah apa-apa. Meskipun berjaya membuat mentega dengan susu ibu, namun Michelle dikritik, sebab susu tersebut seharusnya diberikan pada bayinya, bukan untuk dijadikan bahan eksperimen.
0 Komentar untuk "Pelik! Wanita Bernama Michelle Menghasilkan Mentega Dari Susu Badannya Sendiri."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info