Menakjubkan,Seorang Ibu Hamil Angkat Besi 2 Hari Sebelum Beranak.

 Umumnya seorang wanita hamil lebih memilih menghabiskan waktunya dengan berehat . Apalagi diakui oleh doktor bahawa ibu hamil tidak boleh merasa keletihan . Namun hal itu tidak berlaku pada Meghan Umphres Leatherman . 

Ketika hari kelahiran buah hatinya makin dekat , Meghan nekad mengangkat beban berat . Wanita yang berasal dari Arizona , Amerika Syarikat tersebut tetap nekad mengangkat beban sejak awal kehamilannya . Meghan mampu mengangkat beban seberat 97.5 kg ketika 2 hari menjelang kelahiran bayinya . 

Dia juga melakukan push presses seberat 50 kg dan squat seberat 75 kg . Tidak hanya itu wanita berusia 33 tahun ini secara rutin jalan - jalan dengan anjing sekitar 4.8 km . Setiap minggu ia mendaki gunung sepanjang 6.4 km . Kerana aktiviti itu , Meghan kerap mendapat kritikan dari orang sekitarnya .

 Meskipun dianggap berbahaya , Meghan mengaku perkara tersebut ia lakukan agar kehamilan terasa mudah dan bayinya sihat . " Aku tidak akan menyerah untuk terus berlatih , dengan tubuh fit membantu saya untuk tetap sihat ketika hamil , " kata Meghan . Ketagihan Meghan pada gym sudah berlangsung sejak 2 tahun lalu , setelah melihat hasil yang ia peroleh .

 Mengangkat beban ketika dalam keadaan hamil merupakan cabaran tersendiri baginya . Bahkan menurutnya dengan mengangkat beban , dia terhindar dari morning sickness . Hasilnya memang boleh dibuktikan , Meghan melahirkan anak perempuan bernama Florence dengan selamat dan sihat .

 Bahkan proses penguncupan yang normalnya 12-14 jam , Meghan hanya melaluinya selama 4 jam . " Proses melahirkanku sangat mudah , maka jangan jadikan kehamilan menjadi alasan kemalasan , " tambah Meghan .





0 Komentar untuk "Menakjubkan,Seorang Ibu Hamil Angkat Besi 2 Hari Sebelum Beranak. "

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info