Sungai Diatas Sungai Hanya Di Jerman.



Pernah melihat sungai di atas sungai ? mungkin terdengar tidak masuk akal , tapi hal seperti itu benar - benar ada di Jerman .


 ' Magdeburg Water Bridge ' adalah jambatan air dimana kapal - kapal besar melintas di atasnya dan merupakan yang terpanjang iaitu 918 meter . Magdeburg Water Bridge dibina untuk pengangkutan barangan dari timur dan barat Jerman , terutama laluan untuk kapal komersial besar dari saluran Elbe - Havel ke Rangkaian Mittelland tanpa perlu membuat jalan memainkan sepanjang 12 - kilometer menggunakan laluan sungai Elbe . 

Tanpa Jambatan Air , kapal dari saluran Mittelland harus turun ke Sungai Elbe melalui Rothensee boat lif , belayar menuruni sungai Elbe , dan kemudian  ke Rangkaian Elbe . Tahap air yang rendah dari sungai Elbe sering menghalang kapal tongkang berat melalui laluan ini , sehingga memakan masa untuk mengosongkan kargo .

 Pembangunan saluran air ini bermula sejak tahun 1930 namun terhenti selama Perang Dunia II dan Perang Dingin . Selepas penyatuan semula Jerman , pembangunan saluran ini kembali menjadi keutamaan . Pekerjaan dilanjutkan pada tahun 1997 , dan Magdeburg Water Bridge akhirnya selesai pada tahun 2003 .









0 Komentar untuk "Sungai Diatas Sungai Hanya Di Jerman."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info