Coklat Kecantikan Pertama Yang Menghasilkan Kulit Awet Muda.

 Dibangunkan oleh sekutu makmal Universiti Cambridge, Esthechoc disebut-sebut sebagai "coklat kecantikan" pertama di dunia. Esthechoc adalah coklat hitam dengan 70 peratus koko yang mengandungi anti-oksidan tahap tinggi dua kuat yang membantu membalikkan proses penuaan semula jadi kulit.

Sepotong Esthechoc 7,5g mempunyai flavanol coklat sebanyak 100g coklat biasa, dan mempunyai jumlah astaxanthin yang sama seperti 300g salmon liar. Zat-zat ini dipercayai dapat membantu meningkatkan peredaran darah dan meningkatkan bekalan darah ke kulit, sehingga kulit kelihatan lebih sihat dan muda.

Syarikat berasaskan Cambridge bio-perubatan, Lycotec, menguji coklat pada sukarelawan yang berusia antara 50 dan 60 tahun. Mereka lantas menyatakan manfaat yang terlihat hanya dalam masa tiga minggu.




"Selepas 3-4 minggu dari pengambilan harian oleh sukarelawan berusia 50-60 tahun, Chocolate Kecantikan tidak hanya mampu menekan penanda kerosakan keradangan sub-klinikal dalam darah mereka, tetapi juga membalikkan kemelesetan yang berkaitan dengan peredaran mikro dan bekalan darah mereka untuk rangkaian periferi seperti lemak subkutan dan kulit, "terang syarikat tersebut.

"Perkara itu membuat dorongan signifikan penghantaran oksigen ke rangkaian dan pemulihan pernafasan mereka," lanjut mereka. "Keperluan fisiologi penting dalam mengawal dan menyokong kesihatan kulit."

Hal terbaik tentang Esthechoc adalah bahawa coklat ini hanya mengandungi 38 kalori setiap hidangan, yang secara signifikan kurang daripada coklat biasa, sehingga boleh dinikmati cukup banyak tanapa rasa bersalah bahkan oleh pesakit diabetes. Malangnya, Lycotec tidak banyak bercerita tentang rasa coklat itu.




Walaupun demikian, tuntutan bahawa coklat ini benar-benar memberi kesan kepada kulit masih perlu diuji lagi. Ahli akademik lain menyatakan bahawa mereka masih memerlukan penelitian lebih lanjut untuk membuat tuntutan itu lebih kuat.
0 Komentar untuk "Coklat Kecantikan Pertama Yang Menghasilkan Kulit Awet Muda."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info