Mayat Wanita Hangus Terbakar Yang Tidak Dapat Di Rungkai



Kejadian luar biasa iniyang tidak dapat diterima oleh akal normal. Mary Reeser, lahir pada 1881, ditemui hampir seluruh badannya hangus dijilat api di rumahnya di Florida pada 1951.

Tapi anehnya, walaupun seluruh tubuhnya rentung, kaki kirinya tidak dijilat api dan normal tanpa cacat sedikitpun. Ini tentulah sangat mustahil. Lebih aneh lagi, seolah-olah api hanya mensasarkan tubuh Mary Reseer saja. Kerana ruangan di sekitarnya tempat dia ditemui, sama sekali tidak terbakar. Padahal dianggarkan suhu api begitu tinggi sama dengan kremasi mayat, dan sepatutnya menyambar ke seluruh ruangan rumah bukan hanya tubuh wanita itu sahaja.

FBI telah datang untuk melakukan penyelidikan, forensik pun ikut ambil bahagian dalam siasatan itu, tapi tidak memberi jawaban kenapa kejadian itu jadi demikian.

Apa sebenarnya yang terjadi pada malam 1 Julai 1951 itu? Ini sungguh suatu misteri. Seharusnya seluruh ruangan ini hangus terbakar. Rambutnya pendek dengan wajah seperti orang yang sangat ketakutan. "Saya merasa seperti tinggal di abad pertengahan, di mana orang banyak berbicara tentang sihir dan ilmu hitam", ungkap Profesor Krogman dari University of Pennsylvania’s School of Medicine. Ia mengaku tak mampu menjelaskan misteri ini.


0 Komentar untuk "Mayat Wanita Hangus Terbakar Yang Tidak Dapat Di Rungkai"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info