Berkahwin Dengan Anjing Liar


Sebenarnya perkahwinan dilakukan untuk membina rumah tangga yang harmoni dan tentunya dilakukan dengan pasangan yang sangat dicintai. Namun berbeza halnya dengan seorang remaja berasal dari India bernama Mangli Munda.

Mangli Munda, remaja perempuan berumur 18 tahun ini rela berkahwin dengan seekor anjing. Bukan kerana cinta atau kerana kelainan kesukaan, namun Mangli melakukannya demi mengusir roh jahat yang diyakini bersemadi dalam dirinya. Uniknya, perkahwinan tersebut diadakan secara mewah di sebuah kampung terpencil di negara bahagian India Timur, Jharkhand. 


 Jom saksikan video berikut ini:




Perkahwinan itu bermula saat ketua adat di kampung tersebut memberitahu ibubapa
Munda, bahawa anak perempuannya telah dirasuk oleh roh jahat, sehingga tidak boleh berkahwin dengan lelaki. Jika ia masih melanggar, nasib buruk akan menimpanya.

Munda yang belum pernah bersekolah  menegaskan bahawa perkahwinan ia lakukan untuk membantu mengubah nasib. Anjing yang dinikahinya pun dijumpai secara tidak sengaja oleh ayahnya di jalanan. Saat melakukan acara perkahwinan, anjing dibawa menggunakan kereta. 
 


"Aku berkahwin dengan anjing kerana orang-orang tua kampung mempercayai bahawa roh jahat akan berpindah kepada  anjing. Setelah itu lelaki yang berkahwin dengan saya akan mempunyai umur yang panjang, "kata Mangli Munda .

Sementara, ayah Mangli, Sri Amnmuda mengaku bahawa perkahwinan sama bukanlah kali ini saja terjadi. Perkahwinan sama sering berlaku di kampung itu lantaran banyak orang mempercayai bahawa perkahwinan ini dapat menyingkirkan roh jahat.

Menurut ketua adat kampung, perkahwinan tersebut tidak akan memberi kesan kepada kehidupan Munda. Kelak ia bebas berkahwin lagi tanpa perlu menceraikan anjing yang dikahwinkan
nya.







0 Komentar untuk "Berkahwin Dengan Anjing Liar"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info