Ayam Jantan Ini Mampu Bertelur


 Seekor ayam jantan didapati mampu bertelur di Negeri Tirai Bambu itu! Huang Li, 47, semua  orang tak percaya jika ayam jantannya boleh bertelur selayaknya ayam betina. Apabila mendapati ada beberapa butir telur di reban, ia menyangka ada jirannya yang bergurau  meletak telur-telur itu.

 Namun, ia benar-benar terkejut setelah di hari-hari berikutnya ia lagi-lagi mendapati telur-telur tersebut. "Aku terkejut ketika menyaksikan ayam jantan itu bertelur," katanya. 

Huang Li memelihara ayam jantan tersebut bersama 7 ayam betina di reban  yang sederhana di Desa Chumiao, Wilayah Ahui, China. Ia mendedahkan keluarganya telah mengambil ayam-ayamnya satu persatu saat musim sejuk hingga hanya tinggal satu ayam "ajaib" itu.


 Seluruh negara China  gempar akan mengetahui peristiwa unik tersebut setelah stesen TV di sana menyiarkan berita tentang ayam jantan yang mampu bertelur itu . Tak lama kemudian para saintis dari pejabat kementerian pertanian China datang dan meminjam ayam tersebut untuk diteliti .

 Ia mengatakan para saintis itu datang untuk mencari jawapan, apakah sebenarnya ayam itu adalah ayam betina yang kelihatan seperti ayam jantan , ataukah ayam aneh itu bertukar menjadi ayam betina kerana sudah tak ada lagi ayam betina di sana . " Aku hanya boleh mengatakan ia melakukan tugasnya dengan baik dengan membangunkan kami setiap pagi selayaknya ayam jantan yang lain dan ia melayan ayam betina seperti seekor ayam jantan sejati , " katanya .

 Peristiwa unik berkaitan soal ayam dan telur juga pernah terjadi di China ketika Zhang Yunfeng , 75 , mendapati ayamnya mengeluarkan telur yang bentuknya menyerupai pin bowling . Saat itu , kajian yang dilakukan para ahli mengungkapkan kelainan bentuk tersebut diakibatkan oleh adanya masalah semasa proses persenyawaan telur .


1 Komentar untuk "Ayam Jantan Ini Mampu Bertelur"

ayo bergabung dengan bolavita khusus new member lgsg di berikan 10% tarung ayam bangkok
tanpa ribet dan masih banyak bonus2 lain nya
semua di berikan tanpa ribet pelayanan terbaik 24 jam
depo wd secepat kilat ^^

info lbh lanjut :
whatup : +628122222995

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info