1000 Kereta Jenama Honda Di Musnahkan.


 Banjir yang menggelamkan negara Thailand menyebabkan banyak sekali kerugian. Banjir tersebut menelan mangsa sebanyak enam orang dan satu diantaranya hilang terbawa arus banjir. Banjir tersebut menggelamkan 17 wilayah di bandar Thailand yakni wilayah Mae Hong Son, Lam Pang, Kamphaeng Phet, Kalasin, Buri Ram, Samut Prakan, Nakhon Si Thammarat, Nakhon Ratchasima, Phetchabun, Loei, Phayao, Nan, Sukhothai, Phitsanulok, Phichit, Chiang rai, dan Chiang Mai. Sementara itu air bah juga memberi kesan menggenangi di 302 kampung pada 71 wilayah di 37 daerah.

Selain banjir menyebabkan kerugian 17 provinsi. Banjir tersebut juga memusnahkan salah satu pengeluar kereta ternama iaitu Honda. Honda merupakan pengeluar kereta nombor satu di negara Thailand, sehingga dalam rangka memberikan kualiti kereta yang baik kepada pelanggan. Honda memutuskan untuk menghancurkan lebih dari 1000 Kereta Honda yang telah terggelam dalam  banjir. Honda tidak mahu memberikan kereta yang sudah terkena banjir kepada para pelanggan.


 Berikut ini foto-foto yang jarang berlaku kemusnahan 1000 lebih kereta Honda di Thailand.





Kemusnahan lebih dari 1000 kereta Honda ini akan berlarutan selama satu bulan dengan melibatkan jentera berat. Seperti penghancur logam. Syarikat Honda akan mengahancurkan kereta yang terdiri daripada 353 unit Honda City, 217 unit Honda Brio, 213 unit Honda Jazz, 150 unit Honda Civic, Accord 91 unit, 30 CR-Vs dan unit tunggal Freed. Menurut EVP Honda Thailand, Pitak Pruittisarikorn. Kemusnahan lebih dari 1000 kereta Honda akan mereka lakukan dengan tetap memperhatikan kesan alam sekitar yang ditimbulkan.

Kemusnahan ini bermula dengan cara memisahkan menurut bahan asas pembuatanya. Kemudian tersisa kerangkanya saja lalu kerangka tersebut dihancurkan menggunakan penhancur logam. Perkara ini bertujuan untuk melakukan kitar semula kereta yang telah terggelam banjir tersebut. Sehingga pengeluar kereta Honda boleh memberikan kereta yang berkualiti bagi pelanggannya.

Kemusnahan tersebut jika kita kira pasti akan rugi, namun pengeluar Honda sendiri berkata bahawa perusahaanya tidak akan mengalami kerugian selama pelanggan masih mempercayakan berkualiti kepada Honda. Dan syarikat Honda sendiri yakin mereka akan lebih maju dari pada pengeluar kereta jenama lainya.

Pengeluar Honda mengutamakan kualiti dari pada kuantiti. Sehingga ini yang menjadikan kereta Honda dipilih sebagai kereta yang mempunyai prestasi yang mantap. Pengeluar Honda sendiri akan cuba memperbanyakkan pengeluaran kereta kereta mewahnya. Pada tahun 2015 pengeluar ini merancang melancarkan kereta mewah terbarunya. Kita tunggu saja inovasi-inovasi apa yang akan mereka bangun nantinya.

0 Komentar untuk "1000 Kereta Jenama Honda Di Musnahkan."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info