Tandas Paling Pelik di Australia.


Australia mempunyai tandas awam yang agak unik. Oleh kerana tandas terletak di kawasan Surfers Paradise  itu hanya meliputi separuh badan sahaja.

Rupa-rupanya tujuan asal pembinaan tandas awam adalah untuk mencegah tabiat lelaki mabuk yang sering bertindak dengan membuang air kecil sembarangan. Lelaki mabuk dengan tabiat buruk sering membuang air kecil di lokasi yang sesak iaitu Calvill Mall dan Orchid Avenue.

Walau bagaimanapun, ia seolah-olah bahawa kewujudan tandas awam dengan reka bentuk yang aneh banyak bantahan daripada penduduk. Banyak yang mengatakan bahawa mereka terganggu kerana mereka dapat melihat orang-orang yang menggunakan tandas.

"Oleh kerana kita masih dapat melihat kepala dan kaki mereka," kata seorang penduduk. "Selain itu, satu lagi masalah dengan kabin tandas adalah perempuan itu tidak boleh menggunakannya kerana tandas tidak direka untuk wanita."

 
Wakil Majlis Bandaraya Gold Coast  iaitu Lex Bell berkata demikian bagi menjawab bantahan daripada masyarakat setempat. Beliau memutuskan untuk memberi skrin tambahan di dalam kabin supaya kewujudan tandas lebih diterima ramai.

"Keputusan ini adalah tindak balas daripada input yang kami terima daripada orang ramai," katanya. "Selain itu, kita juga tidak akan membuka tandas itu kecuali selepas tengah malam."
0 Komentar untuk "Tandas Paling Pelik di Australia."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info