JW Marriott Dubai, Hotel Paling Tertinggi di Dunia


Rangkaian Hotel Marriott John Willard (JW Marriott) Kini Boleh berbangga kerana salah satu cabangnya di Dubai, Hotel JW Marriot Marquis, Emiriah Arab mendapatkan Penghargaan dari Guinness World Record Sebagai hotel Tertinggi di Dunia Dengan Ketinggian mencapai 354,7 meter. Mengalahkan Hotel Rose Rayhaan Rotana yang memiliki ketinggian 333 meter yang juga kedudukannya di Dubai.


Dikelola Oleh Marriott Antarabangsa dan Kediaman Apartments. Lokasi Bangunan Yang Mendapat gelar hotel Tertinggi Jogja sangat strategik yakni di Sheikh Zayed Road, Business Bay Dubai. Hanya 5 minit menuju Burj Khalifa, Hanya membutuhkan waktu Kurang Bupati 20 minit menuju Bandar udara Lapangan Terbang Antarabangsa Dubai
 




Pembangunan hotel ini sendiri menelan kos 1.8 bilion dirham atau setara 490,86 juta dollar AS. Angka ini diperoleh dari data Marriott International AS. Hotel lima bintang ini menyuguhkan panorama bandar, laut dan hamparan padang pasir tanpa terhalang apapun, Tentu ini akan memberikan pengalaman tersendiri yang tak dapat dilupakan jika anda berkunjung ke hotel tertinggi di dunia ini.




0 Komentar untuk "JW Marriott Dubai, Hotel Paling Tertinggi di Dunia"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info