Ngeri! Ayah Potong Kaki Anak Perempuannya Dengan Mesin Rumput Sehingga Putus.


Reyes Mendez tanpa sengaja telah memotong salah satu kaki anak perempuannya, Roseanne Mendez, yang baru berusia 18 bulan. Ketika  itu Reyes sedang membersihkan kebun dengan menggunakan mesin pemotong rumput, tiba-tiba mesin tersebut memotong kaki anaknya hingga putus.

Seperti dilaporkan oleh  Dailymail, 18 Disember 2014, kejadian malang itu berlaku pada tarikh 7 Disember lalu di kebun keluarga Mendez di North Fresno, California. Roseanne sedang bermain buaian bersama saudara-saudaranya ketika Reyes datang dengan pemotong rumputnya. Ia tidak menyedari kehadiran anaknya hingga kemalangan itu terjadi.

Panik, Reyes berlari ke rumah jiran terdekat dan meminta jirannya, Lisa Bertelsen, untuk menghubungi panggilan kecemasan 911. Setelah polis datang, mereka akan membawa anak kecil malang itu menggunakan pengangkutan udara ke Unit Pediatric San Francisco. Potongan kaki Roseanne disimpan di dalam beg berisi ais.

Setibanya disana, doktor berusaha untuk memasang kembali kaki Roseanne namun mereka tidak berjaya. Roseanne dirawat hingga pulih di hospital tersebut, sementara keluarganya tinggal di rumah Ronald McDonald di samping hospital.

Kejadian tersebut membuat Reyes, pencari nafkah keluarga, terpaksa berhenti bekerja. Walaupun mereka tinggal menumpang di Ronald McDonald tanpa diminta bayaran, mereka masih perlu membayar makanan dan memikirkan cara membayar bil hospital.

Paige McQuay, salah seorang polis yang ketika kejadian menanggapi panggilan kecemasan, merasa sedih dengan nasib gadis kecil itu. Ia kemudian melakukan mengumpul dana untuk keluarga yang mempunyai empat anak tersebut. Dia teringat bagaimana teruk daripada kejadian masa itu.

"Itu boleh terjadi kepada siapa saja, setiap keluarga. Aku tahu keluarga itu sangat memerlukan wang, "kata Paige. "Aku memutuskan untuk melakukan apa yang boleh saya lakukan untuk menggalakkan orang lain agar membantu."

Paige, dibantu salah seorang anak perempuannya, menghias tabung kaca dengan tulisan "The Roseanne Mendez Get Well Fund", dan meletakkan tabung kosong tersebut di seluruh pejabat polis. Dalam seminggu, mereka telah mengumpulkan lebih dari $ 600 di balang dan $ 1,000 dari ibu pajabat polis di Fresno.
0 Komentar untuk "Ngeri! Ayah Potong Kaki Anak Perempuannya Dengan Mesin Rumput Sehingga Putus."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info