Orang Asli Rusia Yang Belum Anda Lihat



Magdalena Skopek menjemput anda meneroka ke pendalaman Rusia,  di Yamal. Di sana, anda akan belajar tentang kehidupan suku yang menakjubkan, "Nenets" yang dikenali sebagai Samojedami. Tinggal di kawasan tundra, di kawasan yang sangat sukar, keadaan hampir sangat sederhana tetapi mengekalkan tradisi, ritual dikelilingi oleh pantang larang.

Magdalene Skopek membuat lawatan pertama ke Yamal, bertemu dengan ahli suku kaum Nenets. Beliau membuat keputusan untuk pergi ke kawasan iklim yang sejuk dan sukar untuk mengenali mereka dari dalam, sifat sebenar mereka, kehidupan mereka. Magdalena Skopek atas kerelaan sendiri, selama dua bulan meninggalkan segala kemudahan dan keselesaan duduk bersama keluarganya di czumie Nenets Akatteto, berkongsi dengan mereka penjagaan dan kebahagiaan kehidupan seharian.

Suku Nenets yang hidup sebahagian besarnya bergantung kepada jumlah ternakkan rusa. Rusa adalah segala-galanya makanan, pakaian, tempat tinggal, rakan dan cara pengangkutan. Menu ikan yang dimakan dalam setiap bentuk mungkin mentah dan salai, . Daging mentah dan darah adalah sumber yang paling penting untuk vitamin.














0 Komentar untuk "Orang Asli Rusia Yang Belum Anda Lihat"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info