Siapa yang tidak mengenali penyakit kanser. Penyakit unik ini boleh menyerang siapa saja, baik orang dewasa bahkan kanak-kanak. Disiarkan dari laman metro.o.uk, seorang kanak-kanak berusia 9 tahun bernama Jessica Brett dinyatakan tengah menderita kanser terminal. Kerana penyakitnya inilah, Jessica perlu menjalani rawatan khusus.

Di hospital di mana ia menjalani rawatan, prosedur khusus dilakukan oleh doktor kepada Jessica. Agar kanser yang menyerangnya boleh diubati, doktor memutuskan untuk menanamkan semacam belon di kulit kepala Jessica untuk menghalang pertumbuhan kanser.



Bagi doktor,  waktu lebih dari 6 bulan untuk melakukan rawatan terhadap Jessica hingga keadaannya bertambah baik. Menurut  doktor, memasang belon di kulit kepala Jessica adalah prosedur terbaru yang boleh bantu gadis 9 tahun tersebut melawan keganasan kanser. Walaupun rambut di kepalanya kelihatan cukup unik, Jessica tidak malu dengan pandangan tersebut.



Menurut ibu Jessica yang bernama Becky (34), anak perempuannya adalah seorang anak yang penuh percaya diri dan mempunyai semangat yang tinggi untuk sembuh dari sakit kanser yang dideritanya. Becky berkata, "Jessica kelihatan seperti ia punya roti di atas kepala, namun ia suka. Orang-orang nampaknya juga suka dengan gaya rambut yang unik tersebut."



Menurut Becky, walaupun dilanda masa-masa sukar kerana menderita kanser, Jessica tidak pernah mengeluh. Gadis manis tersebut selalu tersenyum. Ia bahkan merelakan memotong rambut panjangnya semasa menjalani kemotherapi.



Dengan belon di kepalanya, Jessica memilih memotong pendek rambutnya dengan gaya rambut belon yang cukup unik dan menarik. Di samping gaya rambut ini cukup unik dan menarik, rambut belon juga sebagai alah satu prosedur agar dirinya sembuh dari penyakit kanser.
0 Komentar untuk " "

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info