Bulu Mata Yang Luar Biasa .


Seorang lelaki berasal dari Ukraine bernama Valery Smagily mendakwa mempunyai bulu mata yang paling lentik di dunia. Bahkan, Valery banyak mendapat soalan dari para wanita rahsiabulu matanya yang unik tersebut. Valery mengaku perkara tersebut berkat makanan khusus yang dia pengambilan. 


Oleh kerana itu, dia bercadang menghasilkan wang dengan menjual rahsia memanjangkan bulu matanya. Meskipun menjadi perhatian dari banyak wanita, namun Valery mengaku bulu matanya justru membuatanya tidak selesa. Dia sempat ingin memotongnya.

 "Apabila saya bercakap dengan orang ramai, mereka tidak memperhatikan saya dan selalu melihat ke bulu mata saya. Bulu mata saya membuat kelopak mata saya menjadi sakit, dan berat, selain itu sukar untuk melihat dengan baik dengan bulu mata sepanjang ini," jelas Valery .

 Namun, sebelum memotongnya, dia berniat mendaftarkannya pada Guiness Book of records untuk dikira secara rasmi.



Adapun pemegang rekod bulu mata terpanjang ketika ini adalah Stuart Muller berasal dari  Amerika. Muller tercatat mempunyai bulu mata sepanjang 6,99 cm. Jika dibandingkan dengan bulu mata Valery yang sepanjang 3 sentimeter, rekod itu sukar diatasi . Tapi, Valery mengatakan dirinya boleh saja memanjangkan bulu matanya jika ia mahu. "Saya rasa saya boleh saja (memeliharanya untuk) mendapat rekod dunia, namun apa gunanya ?," jawab Valery.
0 Komentar untuk "Bulu Mata Yang Luar Biasa ."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info