Misteri Bandar Berhantu Di India



Bhangarh telah lama ditinggalkan, sebahagian daripada bandar yang terbaik dari 400 tahun dan dikatakan menjadi tempat yang paling berhantu di India. Terletak di antara bandar Delhi dan Jaipur di negeri Rajasthan, walaupun terdapat beberapa legenda sekitar mereka. Malah pada hari ini tiada siapa dibenarkan untuk memasuki bandar hantu Bhangarh selepas senja - dikatakan bahawa jika mereka berbuat demikian, mereka tidak akan kembali.

Terdapat masih banyak kuil-kuil megah untuk dewa-dewa Hindu utama: Siva, Lavina Devi dan Gopinath diwakili antara lain tetapi telah lama berlalu. Pekan ini mula dibina pada pemerintahan Bhagwant Das, seorang maharaja yang berkuasa, di medan 1573. Dikatakan bahawa guru tempatan telah meminta kebenaran untuk membina bandar.


Guru, Balu Nath, dibenarkan untuk membina bandar dan dibuat satu tempat kediaman-Nya sendiri berhampiran dan dia menuntut bahawa ia harus berada pada setiap masa, tanpa keluar dari bayang-bayang Bhangarh. Sekiranya beliau berundur di bawah bayang-bayang Bhangarh, kediaman diraja, bandar dan penduduknya akan dilaknat.



Hari ini bandar adalah tarikan pelancong yang popular. Untuk memudahkan pengunjung, sebuah perkampungan kecil sekitar 1km telah muncul di pinggir bandar. Penduduk kampung akan memberitahu anda cerita misteri mengenai bandar yang hidup pada waktu malam, anda boleh mendengar bunyi muzik dan gelak ketawa yang datang dari dalam. Namun tiada sesiapa yang akan berani masuk untuk menyiasat.







0 Komentar untuk "Misteri Bandar Berhantu Di India"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info