Monyet Sebagai Pelayan Restoran


 

Apakah anda pernah mencari pelayan restoran yang unik? Jika tidak, anda patut berkunjung ke salah satu restoran di Jepun. Ya , restoran ini mempunyai dua  ekor monyet sebagai pelayan restoran .

 Agar terlihat seperti  manusia , monyet ini menutup mukanya dengan topeng berwajah manusia. Restoran yang dimaksudkan adalah Kayabuki di Miyukihoncho , bahagian utara Tokyo . Restoran tradisional ini merupakan rumah sake yang mengupah pelayan monyet yang bernama Yat- chan dan Fuku - chan.

 Yat- chan berpindah dari satu meja ke meja lain untuk menyerahkan minuman yang ditempah pelanggan. Sedangkan Fuku - chan memberikan pelanggan sebuah tuala hangat dan membantu membersihkan tangan mereka sebelum memesan minuman yang merupakan sebuah kebiasaan di Jepun.




 


Pelanggan yang senang dengan layanan monyet tersebut memberikan tip kacang soya . Salah satu pelanggan , Takayoshi Soeno berkata, "Monyet ini lebih baik daripada pelayan manusia yang kadang-kadang mempunyai perkhidmatan buruk.

 " Yat- chan dan Fuku - chan adalah haiwan kesayangan pemilik restoran , Kaoru Otsuka . Awal mulanya , Yat- chan memperhatikan Kaoru selama ia bekerja dan mula meniru apa yang Kaoru lakukan . "Ini semua bermula ketika saya memberinya tuala hangat dan dia membawanyake pelanggan," ucap Kaoru .

 Pelanggan juga mengatakan Yat- chan mempunyai kemampuan memahami tempahan dengan baik. " Kami pesan lagi bir ," kata seorang pelanggan, " dan dia langsung membawakan kami beberapa botol bir . Sangat menakjubkan bahawa dia mengerti bahasa manusia. "

                                           jOM SAKSIKAN VIDEO MENARIK INI :

 
0 Komentar untuk "Monyet Sebagai Pelayan Restoran"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info