Stokin Kaki Paling Mahal Didunia


Pengeluar pakar stokin kaki Jerman , Falke baru - baru ini melancarkan stokin kaki paling mahal di dunia sebagai sebahagian daripada koleksi musim musim sejuk mereka.


Stokin kaki ini dijual pada harga $ 1200 . Stokin  kaki ini dijual terhad , hanya 10 pasang dan terbuat dari bulu paling jarang dan paling mahal di dunia iaitu bulu Vicuña .

 Vicuña adalah haiwan kebangsaan Peru , sepupu jauh dari Llama dan nenek moyang Alpaca . Makhluk unik ini terancam dan hidup di dataran tinggi di Andes , sehingga sangat sukar untuk mendapatkan bulu mereka . Mereka tidak boleh dijinakkan , sehingga semua bulu yang diambil berasal dari haiwan liar yang ditangkap dan dicukur setiap dua tahun sekali .

 Setiap haiwan hanya menghasilkan kira-kira satu pon dari bulu , membuat kain sangat jarang berlaku . Bulu Vicuña adalah yang terbaik dari semua serat yang berasal dari haiwan , dengan diameter hanya 12 mikro - meter . Kaus kaki Falke Vicuña hanya tersedia dalam satu warna iaitu coklat keemasan , warna semula jadi haiwan .

Stokin  kaki mewah itu dikemas dalam kotak kayu , selain melancarkan 10 pasang stokin kaki , Falke juga telah mengumumkan pelancaran 20 pullover ( sweater yang dipakai seperti stokin ) Vicuña dengan harga US $ 3000 , dibuat dari kain yang sama .




0 Komentar untuk "Stokin Kaki Paling Mahal Didunia"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info