Potong Rambut Guna Gunting Panas



Mungkin kebanyakan orang berfikir jika rambut yang ada dibakar maka bentuknya akan semakin rosak , namun di China ada tempat pemotongan rambut yang mempunyai cara khusus untuk mendapatkan gaya rambut yang terbaik yakni dengan cara dibakar.


 Salah satu orang yang menggunakan teknik bakar rambut ini adalah Wang adalah salah satu tukang gunting rambaut tradisional di bandar Jinshi , Sichuan , China . Teknik potong rambut dengan cara dibakar ini sendiri diberi nama Dahuojia ,, Dahuojia sendiri merupakan teknik memotong rambut tradisonal china yang sudah ada sejak 1980.

 Tapi, saat ini sudah jarang orang yang mahu dipotong rambutnya dengan menggunakan teknik seperti ini kerana dianggap sangat menyeramkan. "Teknik memotong rambut ini sudah jarang digemari dan tidak terlalu banyak pelanggan yang tertarik melakukannya. Hanya orang tua saja yang datang ke kedai saya saat ini ," ujar Wang.


jom saksikan video menarik ini :


 
 
 . Teknik memotong rambut dengan cara dibakar ini , menggunakan sebuah besi panas yang kemudian di letakan di rambut yang akan dipotong, nah hasil dari rambut yang terbakar inilah yang nantinya membuat dandanan rambut menjadi lebih bagus dari biasanya . Nah kamu mahu cuba cara potong rambut yang menyeramkan ini?



0 Komentar untuk "Potong Rambut Guna Gunting Panas"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info