Kereta Peronda Paling Mahal di Dunia


Polis Abu Dhabi boleh jadi merupakan institusi dengan kemudahan termahal di dunia. Mereka tercatat mempunyai pelbagai kereta sport untuk keperluan rondaan. Mulai dari Lamborghini Aventador, Aston Martin One-77, Mercedes SLS, Bentley Continental GT Speed, Ferrari FF dan McLaren MP4-12C.

Walaupun demikian, ia seolah-olah kereta-kereta tersebut masih lagi tidak cukup. Baru-baru ini, kereta Rolls Royce Phantom akan menjadi kenderaan peronda polis UAE (UAE). Pada tahun lalu, polis UAE juga membekali pihak berkuasa dengan pelbagai armada canggih seperti kereta sport Bugatti Veyron dan motor Superbike.



Motor berkuasa tinggi ditempatkan di kawasan pelancongan dan komersial dengan akses jalan yang sempit. Selain itu, Superbike juga boleh beroperasi di dalam bangunan sekalipun.

Sementara untuk pertolongan pertama, polis UAE mengendalikan kereta Lotus dan Ford Mustang. Kenderaan tersebut diharapkan dapat digunakan dengan pantas untuk memberi pertolongan pertama dalam keadaan kecemasan.




"Kereta mewah ini akan berfungsi sebagai kenderaan reaksi cepat dalam keadaan darurat dan akan ditempatkan di dekat Burj Khalifa (menara tertinggi UAE) dan di Jumeirah Beach Residence," kata salah seorang pegawai Dubai Corporation for Ambulance Services. "Idea di sebalik menambah kereta sport ini sebagai armada juga untuk memastikan bahawa kereta-kereta ini dapat mencapai tempat yang dulunya tidak boleh diakses oleh van ambulans yang lebih besar."


0 Komentar untuk "Kereta Peronda Paling Mahal di Dunia"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info