Berselfie Dengan Pemain Baseball Sambil Dipukul Punggung.





Kreativiti dan rasa humor boleh muncul di mana-mana pun dan melalui objek apa pun. Begitu juga yang dilakukan oleh banyak orang termasuk di Jepun. Anda tahu sendiri bahawa Jepun merupakan rumah dari kebanyakan cerita dan tokoh anime atau manga yang beredar di pasaran seperti Inuyasha, Hachiko ,naruto , doreamon dan lain sebagainya.

Perkara ini kemudian menjadikan banyak kawasan Jepun mempunyai patung-patung icon tokoh anime dari pelbagai siri, salah satunya adalah patung Taro Yamada. Salah satu daerah di Jepun bernama Mizushima terkenal kerana sukan besbol 'Dokaben', yang begitu popular dengan tokoh protagonis bernama Taro Yamada yang dibuat patung miripnya di Bandar Niigata.



 Walaupun sukan siri Dokaben sudah lama tamay sejak tahun 1995, namun sepertinya kreativiti orang-orang Jepun sedang berlumba-lumba untuk membuat selfie bersama patung Taro Yamada. Perkara ini dipelopori oleh Shinya Nishimura, seorang creative director akhbar lepas di Okinawa yang punya idea lucu mengumpulan foto slapstick comedy dan menamakan projek ini dengan "Butt Bat Girls".


Yang lebih menarik, espresi mereka yang lucu dan unik boleh disiarkan oleh Shinya Nishimura. Tentu saja fokusnya bukan pada tindakan kekerasan terhadap wanita atau gangguan seksual. Semua projek foto ini hanya untuk lucu dan mengekspresikan penghargaan adanya patung-patung tokoh anime di Jepun. Malahan, semua model wanita yang melakukan pun juga menunjukkan ekspresi senyum dan tanpa paksaan.




0 Komentar untuk "Berselfie Dengan Pemain Baseball Sambil Dipukul Punggung."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info