Atasi Bau Kaki Dengan Bawang Putih.



Bau kaki tentu boleh jadi salah satu penyebab kurang  rasa percaya diri. Bau kaki ini boleh saja disebabkan oleh peluh berlebih di daerah telapak kaki. Kaki yang berpeluh boleh bau jika bercampur dengan bakteria.

Salah satu cara yang boleh anda lakukan untuk mencegah bau kaki ini adalah dengan rajin membersihkan kasut. Selain membersihkan kasut ternyata ada satu cara mudah yang boleh kamu lakukan. Yang kamu perlukan adalah bawang putih.

Caranya cukup mudah . Rendam kakimu dalam tab kecil berisi bawang putih yang sudah dihancurkan dan air hangat selama kurang lebih 30 minit. Setelah itu keringkan kaki dan sapukan Vaseline. Ini akan membantu menghilangkan bakteria dan cendawan penyebab bau pada kaki secara berkesan.

Bawang putih sangat berkesan dalam menghilangkan bau kaki kerana mengandungi sebatian anti cendawan yang disebut juga dengan ajoene. Kandungan ini akan membunuh cendawan dan menghilangkan bau kaki dengan cepat. Jadi kamu yang bermasalah dengan bau kaki ada baiknya cuba cara yang murah  namun dijamin sangat berkesan.
0 Komentar untuk "Atasi Bau Kaki Dengan Bawang Putih."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info