Tanah Perkuburan Ada Perkhimatan WI FI.


Dengan kemajuan teknologi ketika ini, banyak negara yang mempunyai akses internet yang sangat cepat. Salah satunya adalah negara Rusia. Di negara ini rakyat boleh menikmati WiFi di pelbagai tempat termasuk di tempat awam.

Namun, seolah belum cukup kerajaan bandar Moscow bercadang ingin memasang WiFi di sejumlah tanah perkuburan. Pemasangan itu dirancangnya akan dilakukan di tanah perkuburan tempat sejumlah tokoh terkenal dikebumikan.

"Tanah perkuburan itu seperti  muzium terbuka," ujar Lilya Lvovskaya, juru bicara dari ajk pengebumian Moscow, seperti dikutip dari The Guardian. "Orang ramai seringkali datang ke kubur dan ingin tahu lebih banyak tentang jasad yang sudah terbaring di makam itu."

Tidak hanya itu, kerajaan Novodevichy dan Vagankovo ​​juga akan menambahkan sistem GPS. Perkara itu untuk membantu orang ramai mencari kuburan tokoh terkenal.

Rancang pemasangan itu akan dilakukan mulai tahun depan di tiga pengebumian besar iaitu Vagankovo, Troyekurovo dan Novodevichy. Jika mendapat sambutan yang baik, maka akan diteruskan di 133 tanah perkuburan lain.

0 Komentar untuk "Tanah Perkuburan Ada Perkhimatan WI FI."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info