Pasti Anda Tidak Percaya Lukisan Ini Dihasilkan Dari Ciuman.




Teknik melukis untuk ketika ini sudah mengalami banyak perkembangan, dari mulai bahan yang digunakan untuk melukis, media yang digunakan untuk melukis hingga kaedah untuk melukisnya pun sudah mengalami banyak perkembangan.

Alexis Fraser, merupakan seorang artis wanita yang mempunyai cara dan kaedah yang sangat unik untuk menghasilkan sebuah lukisan. Kaedah yang digunakan wanita ini ialah melukis melalui kucupan bibir.

Untuk melukis, dia hanya memerlukan lipstik. Ia hanya perlu menyapu gincu di bibirnya dan kemudian mengeucupkannya di atas kanvas, namun tentu saja harus menggunakan pengiraan sehingga membentuk semacam lakaran.







Kalau lipstik di bibirnya sudah pudar, dia akan menyapu lagi lipstik di bibirnya dan kembali membuat kucupan di atas kanvas. Untuk tempat yang lebih rumit yang tidak mungkin ia lakukan dengan kucupan, ia akan berbuat demikian dengan menggunakan tangan namun tetap menggunakan lipstik sebagai warnanya.

Perlu masa berjam-jam untuk membuat lakaran lukisan dari kucupan tersebut. Bahkan untuk sebuah lukisan wajah, Alexis boleh memerlukan masa berminggu-minggu untuk menyelesaikannya.




Bahkan pada tahun 2014 lalu, Alexis membuat lukisan Marilyn Monroe yang ia selesaikan selama 4 hari dan menghabiskan dua batang lipstik.

Tekstur lukisan yang tercipta dari kucupan-kucupan Alexis juga sangat halus. Setiap lekukan dan terperinci lukisan mempunyai nilai seni yang tinggi dan juga kelihatan begitu seksi.Berikut ini videonya:


0 Komentar untuk "Pasti Anda Tidak Percaya Lukisan Ini Dihasilkan Dari Ciuman."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info