Video.Safe Sexx, 'Condom Challenge' Jadi Trend di Media Sosial.



Seks bebas merupakan salah satu penyebab utama penyebaran HIV atau AIDS dan penyakit berjangkit yang lain. Pelbagai cara dilakukan untuk menambahkan kesedaran untuk malakukan seks secara selamat.



Salah satu cara yang paling umum adalah dengan menggunakan kondom. Meskipun begitu, masih banyak orang yang meragukan kondom boleh benar-benar kuat dan tidak bocor.

Baru-baru ini, media sosial digemparkan  trend terkini yang boleh membuktikan kekuatan kondom. Trend yang disebut Condom Challenge ini dilakukan dengan mengisi kondom dengan air sehingga kelihatan seperti belon.



 Kemudian kondom tersebut dijatuhkan di atas kepala orang lain. Jika dilakukan dengan benar maka, kondom itu akan menampung air dan menutupi sebahagian wajah.

Trend ini mirip dengan Ice Bucket Challenge yang sempat popular beberapa waktu lalu. Meskipun begitu banyak yang memperdebatkan apakah cabaran ini benar-benar selamat.



Perkara itu disebabkan, saat kondom menutup sebahagian wajah maka akan mengurangkan pengambilan udara. Oleh kerana itu orang yang melakukan cabaran ini dianjurkan agar segera mengangkat kondom tersebut.Jom saksikan video berikut ini:


 
0 Komentar untuk "Video.Safe Sexx, 'Condom Challenge' Jadi Trend di Media Sosial."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info