Video! Lahir Dengan Belalai, Bayi di India Dianggap Jelmaan Dewa Ganesha.


Masyarakat perkampungan Aligarh, Uttar Prades, tengah dihebohkan dengan lahirnya seorang bayi. Sebabnya, bayi tersebut bukanlah bayi biasa. Bayi perempuan ini dilahirkan dengan wajah mempunyai belalai.

Tidak masuk akal  para penduduk pun beramai-ramai untuk melihat bayi ini. Mereka yakin bahawa bayi tersebut merupakan penjelmaan Dewa Ganesha. Hal itu membuatnya disembah oleh masyarakat setempat.

Pegawai perubatan sendiri telah memastikan bahawa bayi ini sebetulnya mutasi akibat kekurangan pemakanan dan pencemaran pencemaran udara. Ranjani, kakak si bayi berkata bahawa abangnya telah melahirkan bayi yang mirip Dewa Ganesha.

"Semua orang mengatakan dia adalah penjelmaan dari Dewa Ganesha," ungkapnya. "Itulah sebabnya sesiapa yang mendengar tentang dia akan datang ke sini dan melakukan penyembahan padanya."

Sementara itu, menurut kepercayaan India, Dewa Ganesha adalah salah satu dewa berwujud gajah berbelalai panjang dengan empat tangan. Dalam agama Hindu, Dewa Ganesha disembah dan melambangkan kebijaksanaan serta kecerdasan.






0 Komentar untuk "Video! Lahir Dengan Belalai, Bayi di India Dianggap Jelmaan Dewa Ganesha."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info