Wanita Ini Mampu Make-up Wajah Sama Superhero di Komik.

 Tidak terbilang kebanyaknya orang yang mempunyai bakat make-up wajah orang. Tapi sedikit yang mampu make-up wajah persis superhero seperti di dalam komik.

Lianne Moseley salah satunya. Kemampuannya
make-up terbilang di atas rata-rata. Ia mampu make-up wajah orang sehingga nampak seperti superhero di komik tiga dimensi.

Sehari-harinya Moseley bekerja sebagai
make-up pengantin. Sementara di waktu senang ia melakukan hobinya, membumikan wajah superhero ke dunia nyata.

Hobi wanita berusia 25 tahun tersebut bermula dari kecintaannya kepada komik sejak kanak-kanak. Saat itu ia boleh menghabiskan masa berjam-jam untuk menggambar tokoh komik Sailor Moon.

Ketika tumbuh dewasa, ia mulai mencintai dunia solekan. "Ibu saya menjual katalog kosmetik dan sejak itu saya terjun ke dalamnya (solek)," kata Moseley lalu melanjutkan, "Di sekolah tinggi bukannya saya belajar tapi saya menghabiskan banyak masa berlatih dan merias wajah teman saya."

Meski Moseley telah melukis wajah selama lebih dari dua tahun, ia memulakan projek
make-up wajah seperti pahlawan superhero baru-baru ini. Karyanya tersebut kini telah membuat Moseley lebih dikenali.

"Pertama kali membuat solek pemanah, saya muat naik di laman Facebook saya dan teman-teman saya suka. Saya tidak terlalu peduli, tapi kakak saya benar-benar suka dan dia muat naiknya di akaun Redditnya. Hanya semalam Ashton Kutcher (pelakon Hollywood) berkongsi artikel tentang pekerjaan saya di laman Facebook-nya, "katanya.

Untuk memohon
make-up ala superhero, ia memerlukan masa beberapa jam untuk mennyelesaikannya. Ia make-up dari hujung kepala hingga hujung kaki modelnya. Moseley berharap boleh menjadi make-up dalam filem. Namun ia sangat menikmati sekali waktu segangnya sebagai perias cosplay.








0 Komentar untuk " Wanita Ini Mampu Make-up Wajah Sama Superhero di Komik."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info