Video! Harimau Vladimir Putin Melahap Anjing Peliharaan.



Sebagai seorang pemimpin sebuah negara, Vladimir Putin merupakan salah satu yang cinta dengan haiwan. Dan beberapa bulan yang lalu, ia melepaskan  harimau ke alam bebas. Dan berjuang untuk kelangsungan hidupnya.

Namun beberapa hari lalu, seekor harimau tertangkap kamera CCTV sedang membaham anjing peliharaan. Haiwan bernama Kuzya tersebut dikenal pasti oleh alat GPS yang dikalungkan di lehernya, sehingga pergerakannya boleh terpantau.

Harimau tersebut kira-kira dua jam terakam membaham anjing peliharaan di dinginnya udara salji di China, tepatnya di pulau Heixiazi, yang menghubungkan antara Rusia dan China.

Selain memakan anjing, harimau ini dijangka menjadi dalang kematian haiwan ternakan seperti kambing, dan ternakan lain beberapa waktu lalu di ladang yang tidak jauh dari tempat kejadian.

Dianggarkan, minimumnya haiwan buruan akibat cuaca yang cukup sejuk, menjadikan harimau mangsa apapun haiwan yang berada di sisinya. Harimau Siberia sendiri, saat ini diperkirakan ada sekitar 500 ekor di alam liar. Haiwan yang jarang berlaku ini tersebar di Rusia timur, timur China, hingga bahagian utara semenanjung Korea.




 
 
 
0 Komentar untuk "Video! Harimau Vladimir Putin Melahap Anjing Peliharaan."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info