Misteri Penemuan Sebuah Kuil Setinggi 20 meter Berusia 6,000 Tahun Di Ukraine.


Sebuah Kuil berusia 6,000 tahun yang terdiri dari patung-patung seakan-akan  manusia dan sisa-sisa haiwan telah ditemui dalam penempatan prasejarah di Ukraine oleh Pasukan Arkeologi.

Bangunan Kuil setinggi 20 meter (197 kaki). "Bangunan yang terdiri daripada dua tingkat yang diperbuat daripada kayu dan tanah liat yang dikelilingi oleh galleried," tingkat atas kuil dibahagikan dalam lima bilik, "tulis arkeologi Natalya Burdo dan Mykhailo Videiko dalam salinan persembahan mereka pada mesyuarat tahunan Persatuan Arkeologi Eropah di Istambul, Turki .

Di dalam Kuil, para pakar arkeologi juga mendapati lapan sisa-sisa platform dari tanah liat yang digunakan sebagai altar. Sebuah platform di tingkat atas banyak mengandung tulang lembu yang di bakar yang mungkin digunakan sebagai alat pengorbanan pada upacara, '' tulis Burdo dan Videiko dari Institute Arkeologi National Academy of Sciences Ukraine. Lantai dan dinding pada kelima bilik diatas dicat dengan warna merah yang mencipta suasana upacara.

Pada tingkat dasar, penyelidik juga mendapati tujuh platform tambahan serta tulang-tulang haiwan dan potongan dari tembikar.



Kuil yang pertama kali ditemui pada tahun 2009 ini terletak di penempatan prasejarah dekat dengan bandar Nebelivka. Kajian yang menggunakan kajian geofizik menunjukkan penempatan prasejarah seluas 238 Ha. Hampir dua kali ukurannya dengan Negara Mall di Washington DC. Isinya lebih daripada 1,200 bangunan dan hampir 50 jalan.

Sejumlah laman prasejarah di Ukraine dan negara Eropah Timur lain disebut-sebut sebagai milik budaya '' Trypilian "Nama yang berasal dari sebuah kampung di Ukraine di mana pertama kalinya laman prasejarah ditemui.

Serpihan patung-patung yang terdapat di kuil ini diantaranya ada yang seakan dengan manusia. Sama seperti penemuan di laman Trypilian lain. Beberapa patung mempunyai hidung yang seperti separuh dengan mata yang berbeza-beza satu dengan yang lain.

Pasukan arkeologi juga mencari perhiasan yang terbuat dari tulang dan emas. Perhiasan dari emas ini mungkin telah digunakan untuk hiasan rambut.

Pada saat penyelesaian prasejarah dekat Nebelivkaflourished pusat-pusat bandar awal lain sedang dibangunkan di Timur Tengah. Dan kuil prasejarah yang baru ditemui adalah sejenis, dalam beberapa hal, kuil dari kelima ke ribuan keempat SM yang dibina di bandar-bandar Timur Tengah kuno, seperti di Anatolia dan Mesopotamia, Burdo dan Videiko catatan.

Misalnya sebuah kuil 6,000 tahun di bandar kuno Eridu, di zaman moden Iraq, juga mempunyai lantai dibahagikan kepada bilik yang lebih kecil.

Penemuan ini diterbitkan, di Ukraine, dalam jurnal Tyragetia dan disiarkan oleh LiveScience.com.





0 Komentar untuk "Misteri Penemuan Sebuah Kuil Setinggi 20 meter Berusia 6,000 Tahun Di Ukraine."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info