10 Tentera Wanita Yang Paling Cantik Dari Seluruh Negara.


 Peranan wanita di dunia tentera mempunyai sejarah yang cukup panjang, iaitu lebih dari 400 tahun yang lalu di seluruh negara di dunia. Perempuan telah memainkan banyak peranan di dalam ketenteraan, bermula dari askar perempuan pada zaman dahulu dan di masa kini mereka menjadi sukarelawan untuk negara-negara yang sedang mengalami konflik, walaupun sebahagian besar pejuang didominasi oleh kaum lelaki.

Berikut 10 tentera wanita paling Cantik di seluruh dunia.




10. Tentera Amerika Syarikat.
Tentera wanita Amerika Syarikat menduduki tempat ke-10 dalam senarai angkatan wanita paling cantik di dunia. Wanita di AS telah menjadi bahagian dalam usaha perang sejak Perang Revolusi. 


Tetapi pada awalnya mereka perlu menyamar untuk melayani lelaki, mereka dijadikan sebagai pembantu. Pada tahun 2012, perempuan AS bergabung dalam ketenteraan dengan jumlah kira-kira 14 peratus. Lebih daripada 165,000 wanita yang berdaftar dan aktif dalam angkatan bersenjata dengan lebih dari 35.000 perempuan tambahan yang bekerja sebagai pegawai.

9. Republik Czech.
Selama bertahun-tahun, peraturan tentera Czechoslovakia tidak membenarkan wanita masuk di kemiliteran dan selepas Perang Dunia II pendaftaran perempuan dalam perkhidmatan tentera baru diterima. Wanita Czech berjuang selama Perang Dunia II dengan cara menjadi tenaga perubatan, operator telefon, dan kru senjata anti-pesawat.


 Mereka bertugas di unit Czechoslovakia di Kesatuan Soviet, di Women Auxiliary Tentera Udara eropah dan Tentera eropah di Timur Tengah. Sekarang, mereka telah menjadi sebahagian dari Angkatan Bersenjata Republik Czech dan beberapa kedudukan mereka terbukti sangat diperlukan, terutama di Tentera Udara.

8. Tentera Poland.
Tentera Poland masuk di senarai nombor lapan.  Ketika ini, ada sekitar 2500 wanita berada di Angkatan Tentera Poland, dan semua wanita mempunyai hak yang sama dengan lelaki untuk menyertai dan berkhidmat Tentera Darat, Tentera Laut, Tentera Udara dan pasukan khas.

7. Tentera Eropah.
Wanita Inggeris memegang kedudukan ke-7 di antara para askar yang paling cantik. Mereka telah diserap ke dalam Angkatan Bersenjata Eropah  sejak awal tahun 1900-an. Namun mereka tetap tidak boleh bergabung terutama di unit tempur angkatan darat, marin  dan Royal Air Force Rejimen.



6. Tentera Pakistan.
Pakistan adalah satu-satunya negara Islam di dunia yang melibatkan wanita dalam tugas tentera perang. Wanita Pakistan bergabung dalam ketenteraan sejak tahun 1947 selepas penubuhan Pakistan. Saat ini tentera wanita ditugaskan pada unit yang cukup besar iaitu di Angkatan Tentera Pakistan.

5. Tentera Israel.
Israel adalah satu-satunya negara yang mengerahkan dan menetapkan beberapa dari mereka untuk perkhidmatan infantry pejuang dan menempatkan mereka secara langsung di garis tembakan musuh. Semua orang Israel dipaksa untuk melaksanakan perkhidmatan negara ketika mereka berusia 18 tahun. Yang bererti tentera di negara tersebut memang dikemas dengan melibatkan wanita. Berdasarkan angka, saat ini sebanyak 31 peratus daripada tentera IDF adalah wanita, tiga kali lebih banyak dari Eropah.

4. Tentera Greece.
Di urutan ke-4 diduduki oleh tentera dari greece saat ini mempunyai perkhidmatan tentera wajib bagi lelaki, di mana semua warga di atas usia 18 tahun wajib ikut perkhidmatan selama 9 bulan. Wanita hanya ikut perkhidmatan di ketenteraan Greece secara sukarela, tidak wajib seperti lelaki.



3. Tentera Australia.
Wanita telah bertugas di angkatan bersenjata Australia sejak tahun 1899. Tapi tugas mereka hanya terhad di perkhidmatan kejururawatan Australia hingga Perang Dunia II. Peranan ini diperluas pada tahun 1941-1942 ketika Royal Australian Navy (RAN), Tentera Darat dan Tentera Udara Australia menubuhkan cawangan di mana wanita mengambil pelbagai peranan. Wanita disepadukan dalam perkhidmatan pada akhir tahun 1970-an dan awal 1980-an dan sekarang telah mengisi kedudukan di sebahagian besar Australian Defence Force (ADF), termasuk peranan pejuang di dalamnya.

2. Tentera Rusia.
Banyak yang mengatakan bahawa Rusia mempunyai gadis yang paling indah. Ramping, terawat dan mempunyai jiwa misteri bercampur pada wanita Rusia dan mereka telah memainkan peranan penting dalam sejarah tentera di negara mereka. Mereka melakukan pelbagai tugas ketenteraan sepanjang sejarah Rusia, terutama semasa Perang Patriotik terbesar.

1. Tentera Romania.
Bangsa Eropah Timur menduduki kedudukan teratas angkatan bersenjata paling menarik. Anda tidak akan mencari tentera seksi di Romania, kemampuan ketenteraan pun tidak ada yang boleh dibanggakan, mereka menduduki kedudukan teratas kerana mereka mempunyai kekuatan agresif berupa senjata yang sukar ditawan iaitu wanita seksi.
0 Komentar untuk "10 Tentera Wanita Yang Paling Cantik Dari Seluruh Negara."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info