Pelik! Wajah Lelaki Ini Tumbuh di Dada.

Tindakan berhati-hati dalam bekerja merupakan salah satu tindakan yang sangat wajar untuk dilakukan, kerana dalam bekerja boleh saja kamu mengalami kemalangan yang boleh membuat kamu kehilangan anggota badan atau bahkan wajah, seperti yang dialami oleh lelaki  ini.

Lelaki berasal dari negara China ini telah kehilangan mata kanan dan hidungnya kerana tidak berhati-hati ketika bekerja. Ia mengalami kemalangan kerja sehingga  kehilangan wajahnya.

Lelaki yang bernama Yan Jianbin terkena aliran elektrik voltan tinggi di tempatnya bekerja di Wilayah Hebei, China. Akibatnya, tubuh Yan habis terbakar terutama pada bahagian wajahnya.

Wajah Yan habis terbakar dan nyaris tidak mempunyai wajah. Oleh kerana itu, Yan melakukan cara yang sedikit ekstrem untuk mengembalikan wajahnya tersebut seperti semula.

Doktor yang merawat Yan ini menyarankan Yan untuk menjalani rawatan untuk menumbuhkan rangkaian wajah pada bahagian badan lain.

Kemudian, pihak doktor membuatnya dibahagian dada. Rangkaian tersebut kelihatan seperti benjolan besar seperti bola keranjang di bahagian dadanya. Kulit dari ketulan tersebut nantinya akan dipindahkan untuk membentuk wajah baru Yan.

Rawatan yang cukup dahsyat ini sudah dilakukan oleh Yan selama 6 bulan. Pembuatan wajah baru milik Yan ini dilakukan dengan menggunakan tulang rusuk dan kulit yang ditanam di bahagian dada tersebut.

Selain itu, saluran darah dan arteri baru akan dibuat juga untuk pemindahan wajah. Cara ini dikatakan akan memakan masa selama dua tahun lamanya untuk membentuk wajah baru Yan.






0 Komentar untuk "Pelik! Wajah Lelaki Ini Tumbuh di Dada."

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info