Gua Batu Marmar Tercantik dan Terindah Didunia



Gua ini terletak di tasik air tawar kedua terbesar di Amerika Selatan , terletak di General Carrera di Patagonia, Chile .

Cahaya yang terpantul ke dalam gua yang berisi air ini mengukir dinding marmar gua dan mencipta pertunjukkan cahaya menakjubkan .

" Pengalaman pergi ke gua ini selalu berbeza kerana cahaya dan ketinggian air tasik selalu berubah, " ujarnya.fotografer Linde Waidenhofer (67)

Namun sungai yang ' memberi makan' tasik ini berada dalam bahaya program pembangunan kerajaan Chile . "Harta ala mini perlu dilindungi untuk generasi masa depan,



Pandangan Tasik Umum Carrera dari dalam Katedral Marmer . Linde Waidehofer , dari Colorado di Amerika Syarikat, perjalanan ke tempat terpencil yang terletak di hujung paling selatan Chile untuk menangkap keindahan dan keajaiban alam.



Keajaiban alam Marble Cathedral layak menjadi rangkaian gua tercantik di dunia. Gua biru langit yang diciptakan alam ini menunjukkan betapa berharganya Bumi .


Rombongan Turis melayari Katedral Marmer di Tasik Umum Carrera di Patagonia, Chile . Cahaya dari air memantul ke dalam gua- gua dan  dinding marmar , casting gua dalam cahaya yang indah


Bersama 2 negara Argentina dan Chile
mempunyai  tasik terdalam di Amerika Selatan terkenal dengan ikan trout dan ikan salmon .

Perairan Umum Carrera Tasik yang indah , kombinasi berkilauan dari zamrud , pirus, aquamarine dan biru. Langit mungkin biru tapi air nampaknya masih biru.

Namun sepanjang tepi sungai, tepat di bawah Andes, tebing terjal marmar menampilkan diri untuk lebih membuat pengunjung merasa kagum. Selama ribuan tahun gua ini telah lapuk dan dilipat untuk mewujudkan sebuah gua yang menakjubkan daripada marmar .








0 Komentar untuk "Gua Batu Marmar Tercantik dan Terindah Didunia"

 
Copyright © 2014 Gaban Comel - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info